Задължително с колани и видеорегистратор в автобусите

Петък, 14 Септември 2018 16:25


Парламентът задължи автобусите да бъдат оборудвани с колани и видео-регистратори. Изискването за колани няма да се прилага за моторни превозни средства, които извършват курс под 30 км.

Превозвач, който допусне извършване на превоз на пътници с моторно превозно средство, което не е оборудвано с обезопасителни колани и с видеонаблюдение, ще се наказва с глоба или имуществена санкция от 3000 лева. А глобата за водача ще е 500 лева. С глоба или с имуществена санкция от 1500 лв. ще бъде наказван и превозвач, който не спазва изискванията за съхранение на записите от видео-регистраторите на моторните превозни средства. Темата за въвеждането на коланите в автобусите отново скара депутатите.

 СТАНИСЛАВ ИВАНОВ ГЕРБ
„Специализиран превоз на деца или ученици се извършва с автобуси единствено и само с колани. Няма 30 км, няма никакви изключения – учениците и децата ще се превозват с колани. Всички останали – до 30 км имат право да не ползват колани.“

ГЕОРГИ СВИЛЕНСКИ БСП
 „Ако тези автобуси извършват неспециализиран превоз, пак с дължина до 30, трябва ли да бъдат с колани? Е, къде го пише, че е не. Тук пишете, че трябва. Кой го разбира това нещо – вие го разбирате с вашите съветници.“

ХАЛИЛ ЛЕТИФОВ ДПС
 „Ние от ПГ на ДПС ще подкрепим този текст с единствената презумция, че ще спасим човешки живот. Оттам нататък няма нито един мотив ние да подкрепяме този текст за коланите.“

Експертът по пътна безопасност Любка Маринова припомни, че от 2007 година е задължително, когато автобусите имат фабрично изработени колани, те да се поставят. Това важи за междуградските и международните автобуси. Според нея решението на депутатите е стъпка в правилната посока. Маринова смята още, че оттук нататък най-важен е контролът за това поставят ли пътниците коланите.

ЛЮБКА МАРИНОВА ЕКСПЕРТ ПО ПЪТНА БЕЗОПАСНОСТ
„По този начин се осигурява безопасно превозване на пътниците и по този начин намалява броят на загиналите и ранените хората. Това трябваше да стане преди, защото почти всяка година в България стават тежки катастрофи с автобуси, загиват много хора, така че никога не е късно, но това е една добра мярка.“

Не на това мнение са от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Според тях Законът е некомпетентно подготвен и в противоречие на българското и европейското законодателство.

 МАГДАЛЕНА МИЛТЕНОВА КОНФЕДЕРАЦИЯ НА АВТОБУСНИТЕ ПРЕВОЗВАЧИ
 „Ние ще искаме спешна среща с премиера в понеделник.Това, което е разписано в закона, пише, че автобуси, които извършват специализиран превоз до 30 км, което означава, че това нещо обхваща само автобусите, които извършват превоз на работници, превоз на ученици. Всички останали автобуси, извършващи, друг вид превоз, трябва да имат колани, в което всъщност е абсурда, защото няма как градските автобуси, които фабрично се произвеждат, да бъдат оборедвани с колани. Това е технически невъзможно.“

Изискването за оборудване с колани влиза в сила в деветмесечен срок от обнародването на промените, а за видеорегистраторите - в 18-месечен срок.



 



Още новини от
 
ТВ КАНАЛИ НА РОЗЕНФЕЛД и КО АД
11:00
Новини
10:30
Хот Род автомобили и адски машини - документален филм
10:30
Гудууд 2015: Суперколи - 3 еп., документална поредица