Да се забрани рекламата на тютюневи изделия под всякаква форма. Меморандум за това подписаха СЗО, Уницеф и неправителствени организации. Причината - чрез рекламата си тютюневите холдинги приканват хората да посегнат към цигарите.
Около 96 на сто от училищата в столицата има обекти за продажба на цигари . Освен това на тях има и разположени реклами на различни видове цигари.
Д-Р МИХАИЛ ОКОЛИЙСКИ , СЗО :"Подобен тип агресивна реклама се отразява изключително пагубно върху децата, като доказателствата за това са много високите нива на тютюнопушене сред младите хора в България. Ние сме на първо място във възрастовата гарница 13-15 годишни ,които пушат. Феномен е в Европа,че в България момичетата пушат повече от момчетата."
Всяка форма на реклама на тютюневи изделяи пък увеличавал шанса младежите да започнат да пушат със 7 процента.
Д-Р ГЕРГАНА ГЕШАНОВА ,КОАЛИЦИЯ БЕЗ ТЮТЮНЕВ ДИМ:"Освен това е доказано, че хора,които са отказали цигарите , колкото повече виждат тези реклами около себе си те могат да се върнат отново. Или пък тези,които решават да откажат цигарите ,когато свободно се рекламира както пастата за зъби и бомбоните , и цигарите,човек го приема като нещо нормално."
Д-Р СКЕНДЕР СИЛА, СЗО БЪЛГАРИЯ:"Световната здравна организация има готовност да предостави техническа помощ и всякакви други форми на съдействие както на правителството ,така и на останалите партньори за преодоляване на проблемите свързани с тютюнопушенето."
Според СЗО опасност крият и рекламираните като бездимни и безвредни цигари също крият рискове, които тепърва ще бъдат наблюдавани.
Д-Р МИХАИЛ ОКОЛИЙСКИ , СЗО :"Чрез тези устройства все повече и повече млади хора започват да пушат с тях, защото те са “модерни”, защото дизайна им е направен по един атрактивен начин. Подобно поведение не се наблюдава в други старни.Около 96 на сто от училищата в столицата има обекти за продажба на цигари . Освен това на тях има и разположени реклами на различни видове цигари.