При отслабването на еврото спрямо долара след победата на Доналд Тръмп на изборите в САЩ, някои европейски компании са в по-добра позиция от други. Това са компании с приходи в долари.
Победата на Тръмп, заедно с историческото съвпадение, при което Републиканската партия контролира и двете камари на парламента, пред политиката, която Тръмп обещава, няма пречки. Той обеща високи мита, увеличен бюджет за отбрана и преоценка на чуждестранната помощ, което нямаше как да не повлияе на пазарите.
Естествено, сред губещите има и победители.
Европейски компании, които получават значителна част от приходите си от САЩ, но предимно оперират извън Северна Америка, се справят най-добре в тези условия.
По-силният долар, когато се обърне към евро, увеличава печалбата директно. Така няма нужда да се променят цени или производствени линии.
Същевременно, по-малкото присъствие на пазара на САЩ допринася за по-малко плащания в долари. Компаниите, които работят повече на този пазар, трябва да се съобразят със стойността на доларите, които трябва да върнат на пазара и не се радват на големи печалби.
В доклад, Bank of America посочва група от европейски компании, които се намират в най-добро положение да спечелят от ситуацията в момента.
В топ пет са Novo Nordisk, датски фармацевтичен гигант, с 59 % приход от САЩ и никакви активи там. Следва British American Tobacco с 44 % приход от Северна Америка и никакви активи там. Ferrovial, строителна компания от Испания, с 36 % приход от САЩ, отново с никакви активи в САЩ. На четвърто място е Beiersdorf, немска компания за козметика, с 26 % приход в долари, и на пето място е Kongsberg, норвежка компания, свързана с отбрана и сигурност, с 24 % приход в долари и 3 % активи в Северна Америка.
Източник: Euronews