Бразилската звезда ще се грижи за имиджа на шампиона
NR Sports, компанията, собственост на бащата на Неймар и отговорна за управлението на търговския имидж на футболиста, сключи сделка, която разтърси света на спорта и маркетинга. Придобиването на марката Пеле за сума близо 18 милиона долара, приблизително 95 милиона бразилски реала. Това е сума, която много експерти смятат за прекомерна, но също така е съвместима с историческата и търговска тежест на името на вечния Крал на футбола.
Споразумението включва пълен пакет от права, свързани с марката Пеле. Използването на неговото име, имидж, лицензи за официални продукти, потенциални нови разработки в областта на мърчандайзинга, както и експлоатацията на неговото аудиовизуално и историческо наследство. С други думи, семейството на Неймар вече има почти пълен контрол върху търговската идентичност на най-влиятелния футболист, който Бразилия някога е създавала.
Моментът на обявяването също не беше случаен. Публичното представяне беше планирано да съвпадне с годишнината от 1000-ния гол на Пеле, един от най-емблематичните моменти в кариерата му, носещ огромна символична тежест за Сантос, бразилския футбол и историята на спорта като цяло.
В продължение на години NR Sports демонстрира забележителна способност да генерира стойност около Неймар, което го прави една от най-печелившите лични марки на планетата. С този ход компанията прави още една крачка напред, тя не само управлява имиджа на активен футболист, но и добавя търговското представителство на вечната легенда към портфолиото си.
Всъщност вече имаше публични намеци, че Неймар е наследникът на Пеле в бразилската футболна култура. В някои рекламни материали той беше представен като Принца, в пряка връзка с Пеле, Краля. Сега този наратив придобива съвсем ново измерение. Експерти по спортен маркетинг казват, че придобиването открива множество бизнес възможности, като колекции дрехи и обувки, вдъхновени от Пеле, специални издания на топки, видеоигри, документални филми и образователни проекти, свързани с историята на футбола. В продължение на десетилетия имиджът на Пеле е генерирал неизмерима стойност за футбола и за бразилската марка. Името му е разпознаваемо не само в спортния свят, но и в световната култура. Контролирането на търговската му употреба представлява безпрецедентна възможност за семейството на Неймар да разшири международния си обхват.
В крайна сметка, сделката, която обединява Неймар и Пеле, не само бележи важен етап в спортния бизнес, но и слива две поколения бразилски футбол. Легендата, която завинаги промени историята на играта, и един от най-великите съвременни таланти. Бизнес ход, едновременно стратегически и символичен, предопределен да удължи и разшири ехото на наследството на Краля на футбола за десетилетия напред.