Европейката комисия разследва Фейсбук и Инстаграм относно ефективността на инструментите, които ползват за борба с пропагандата и дезинформацията в контекста на Акта за дигиталните услуги (DSA), новата регулация на ЕС, и наближаващите избор.
Според комисията, Мета допуска измамно рекламно и политическо съдържание в платформите си, а те нямат и услуга за проверка на фактите от трета страна, което пречи да се оценят решенията на компанията относно измамно съдържание.
„Имайки предвид достъпността на платформите на Мета в ЕС, с около 250 милиона активни потребители месечно, в контекста на европейските избори и серията от други избори, които ще се проведат в страните-членки, такива пропуски биха навредили на гражданския дискурс и изборните процеси във връзка проследяването на мис- и дезинформацията, способностите за такова преследване, идентификацията на намеса в изборния процес и цялостната прозрачност, която се предоставя на проверяващите факти, журналистите и другите заинтересовани лица.“ казва Комисията.
Комисията също така има въпроси относно липсата на видимост на политическо съдържание и механизмите за маркиране на дадено съдържание като незаконно.
Очаква се Мета да сътрудничи по решаването на тези проблеми, а за това няма зададен срок.
„Уверени сме, че те ще действат бързо. Не е в ничий интерес уебсайтът да бъде експлоатиран от руски агенти, а и е фундаментално погрешно, че те правят пари от това.“ казаха още от ЕК, напомняйки откъде идва основната заплаха за изборите.
Мета трябваше да създаде собствен център за изборите, който „да идентифицира потенциални заплахи и да сложи ограничения в реално време“, както и да маркира съдържанието, създадено от ИИ. От компанията казват, че имат механизми за откриване и намаляване на рискове, както и че си сътрудничат успешно с Европейската комисия.
Източник: Euronews