Големите технологични компании се стремят да подобрят отношенията си с новоизбрания президент Доналд Тръмп.
Амазон планира да дари 1 милион долара за инаугурационния фонд на новоизбрания президент Доналд Тръмп, потвърди говорител на компанията в четвъртък вечерта.
Гигантът в електронната търговия също ще излъчи инаугурацията на Тръмп в своята услуга Prime Video, което се разглежда като допълнително дарение в натура на стойност още 1 милион.
Обявлението на Амазон дойде след като Мет, компанията-майка на Facebook и Instagram, съобщи по-рано през деня, че е дарила $1 милион за същия фонд. Също така Тръмп потвърди, че Джеф Безос, основателят на Амазон, планира да го посети следващата седмица.
Връзките между Безос и Тръмп претърпяха промяна, тъй като в миналото отношенията им бяха напрегнати. Безос критикува реториката на Тръмп, докато Тръмп критикува политическото отразяване на Вашингтон Пост, притежаван от Безос от 2013 г.
Мета също се опитва да изглади отношенията с Тръмп. След като Facebook изтри профила на Тръмп след атаката на Капитолия през януари 2021 г., компанията го възстанови в началото на 2023 г. През кампанията за изборите през 2024 г. Зукърбърг изрази по-положително мнение за Тръмп, въпреки че Тръмп продължи публично да го атакува.
Корпорациите традиционно съставляват голяма част от дарителите за президентски инаугурации. Facebook не е дарявал за инаугурациите на Байдън през 2021 г. или на Тръмп през 2017 г. Google дари по 285 000 долара за инаугурациите на Тръмп и Байдън, а Microsoft дари 1 милион долара за втория мандат на Обама, но по 500 000 за Тръмп и Байдън.
Амазон е дарила 58 000 за инаугурацията на Тръмп през 2017 г., значително по-малко от планираното дарение от 1 милион сега. През 2021 г. компанията излъчи инаугурацията на Байдън в Prime Video.
Източник: Euronews