Тестовете във F1 и новото гъвкаво крило на Фернандо Алонсо

27 фев. 2025, 13:34
,
Fernando Alonso's car
 Автор: AleksM
Прочетена:

Пред сезонната подготовка на Формула 1 започна на 26 с първия от само три дни тестове през цялата година, съсредоточени на 26, 27 и 28 февруари, на пистата Sakhir International в Бахрейн. Това е първият път, когато десетте отбора, участващи в сезона на Формула 1, споделят пистата с колите си и страхотна възможност за пилотите да се ориентират в конкуренцията и да видят къде е всеки от тях, което от своя страна го прави един от най-вълнуващите моменти от сезона.

Новият съотборник на Джордж Ръсел в Мерцедес, Кими Антонели, беше първи с време 1:31.428, докато Фернандо Алонсо беше седми, въпреки че беше пилотът, карал най-малко, само с 46 обиколки.

Гъвкавият спойлер на новия AMR25 не остана незабелязан и привлече вниманието на деня. Предното крило на AMR25 е една от най-внимателно разглежданите части на автомобила. Въз основа на дизайна от 2024 г., той е оптимизиран да генерира повече притискаща сила при ниска скорост, да подобрява баланса и да увеличава стабилността във всички фази на завиване.

Сред основните подобрения, горните равнини са преработени, за да подобрят въздушния поток към пода на колата. Отборът е работил и върху по-голяма структурна гъвкавост за адаптирането към различните условия на състезанието. Тази еволюция се стреми да предложи на шофьорите по-голяма увереност, когато се сблъскват с техническите сектори на пистата и изключително взискателните завои на трасето. От Гран при на Испания, което е деветият кръг от Световния шампионат през 2025 г., ФИА ще стане по-строга с гъвкавостта на крилата и правилата ще бъдат променени.

Феновете на Формула 1 виждат Фернандо Алонсо като възможен кандидат да се бори за върха. Алонсо и Астън Мартин има най-гъвкавото предно крило в историята и не, това не е шега“ или „този Астън Мартин има вид на подиум, който не може да бъде победен, изглежда много различно спрямо миналата година, много по-агресивен и това крило ще ни даде много неща“, са част от коментарите, които заляха социалните мрежи.

Какво е новото в новия Aston Martin?

Промените в сравнение с миналогодишната кола не са големи, но има разлики. Предното крило на AMR25 е значителна еволюция на това, което екипът представи в края на миналата година. Промените са насочени към подобряване на притискащата сила при ниска скорост, баланса на автомобила и осигуряване на по-голяма стабилност на водачите във всички видове завои. Страничните части на AMR25 също са преоформени и представляват най-впечатляващата визуална промяна в сравнение с предшественика си. Те разполагат с аеродинамичен канал по протежение на горната повърхност за по-добро насочване на въздушния поток.

Дизайнът на радиатора, който е много компактен, е преконфигуриран, за да отговаря на новата форма на страничните панели. И накрая, капакът на двигателя има остра, назъбена форма, която се простира от въздухозаборника до задното крило, с цел оптимизиране на въздушния поток към задната част на автомобила.

 

Източник: LA RAZON